• Door naar de hoofd inhoud
  • Skip to secondary navigation
  • Spring naar de eerste sidebar

Allerd Stikker

Boeken, artikelen, interviews en voordrachten

  • Boeken
    • Code oranje voor het leven op aarde
    • Op zoek
    • The Story of a Temple
    • Een mens zijn
    • Sacred Mountains
    • Three windows on eternity
    • En de mens speelt met de tijd
    • Water, the blood of the earth
    • Closing the gap
    • Over vrouw en man
    • De prijs van een wonder
    • The Transformation Factor
    • Tao, Teilhard und das westliche Denken
    • Tao, Teilhard en Westers Denken
  • Artikelen
    • Artikelen
    • Interviews
    • Voordrachten
    • Overig
  • English
  • Nieuws
  • Contact
  • Teilhard
  • Economie
  • Tao
  • Ecologie
  • Gender
  • Water
  • Evolutie
  • Levensbeschouwing
  • Innovatie
U bent hier: Home / Ecologie / Milieustrategie in het bedrijfsleven

Milieustrategie in het bedrijfsleven

Gepubliceerd in MilieuStrategie, 1994

Er zijn verschillende uitgangspunten voor een milieustrategie in het bedrijfsleven; het ene uiterste is de medeverantwoordelijkheid voor het herstel en behoud van het ecologisch evenwicht van onze planeet, de zogenaamde duurzame ontwikkeling; het andere uiterste is het uitsluitend voldoen aan de wetgeving. Het eerste leidt tot creativiteit en tweede tot reactiviteit.

Bij het analyseren van milieucharters en milieujaarverslagen, voor het merendeel uit het buitenland, is een conclusie, dat, met in achtneming van minimum randvoorwaarden van de wetgeving, steeds meer bedrijven in de richting van een eigen vertaling van duurzame ontwikkeling zijn gegaan. Daarmee wordt enerzijds meegewerkt aan de mondiale problematiek, terwijl anderzijds verondersteld wordt dat zowel de concurrentiepositie als de economische resultaten verbeteren t.o.v. de achterblijvers.

Lees hieronder het hele artikel uit Op zoek in pdf.

Milieustrategie in het bedrijfsleven

Ecologie, Economie Alle artikelen, Artikelen

Meer thema’s

  • Aankondiging
  • China, Taiwan & Taoïsme
  • Ecologie
  • Economie
  • Education
  • Evolutie
  • Gender
  • Innovatie
  • Levensbeschouwing
  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Teilhard de Chardin & Cosmologie
  • Water

Primaire Sidebar

Gerelateerd

How can we maintain coherence in our innovation drive? 22 oktober 2020
Innovatie Expo 2018 17 oktober 2018
Volksgezondheid: de venijnige adder onder het gras van 5G? 12 juli 2019
Het Zwarte Scenario 26 september 2018
Van topman naar ecoloog 1 januari 2010

Boeken

  • Beyond the Universe – A speculative view of ultimate reality
  • Voorbij het heelal – Een speculatieve beschouwing over de ultieme werkelijkheid
  • Code orange for life on earth
  • Code oranje voor het leven op aarde
  • Op zoek

Meer thema’s

  • Aankondiging
  • China, Taiwan & Taoïsme
  • Ecologie
  • Economie
  • Education
  • Evolutie
  • Gender
  • Innovatie
  • Levensbeschouwing
  • Nieuws
  • Onderzoek
  • Teilhard de Chardin & Cosmologie
  • Water

Lees verder

5G (1) Alle artikelen (98) Artikelen (52) change (1) Code Orange for Life on Earth (2) Code Oranje voor het leven op aarde (1) Ecosofie (1) educatie (2) English (33) essay (2) evolutie (1) gezondheid (1) innovatie (2) Interviews (21) kantelpunt (2) keerpunt (2) keynote (1) lecture (1) Marnix Kluiters (1) onderzoek (1) Overig (8) Podcast (1) speech (1) technology (1) Voordrachten (19) wetenschap (2)
Copyright Allerd Stikker 2018